• الموقع : المجلس الإسلامي العربي .
        • القسم الرئيسي : لغات أخرى .
              • القسم الفرعي : فارسى .
                    • الموضوع : علامه حسینی:نظام ولایت فقیه و کنفرانس وحدت اسلامی .

علامه حسینی:نظام ولایت فقیه و کنفرانس وحدت اسلامی

علامه حسینی:نظام ولایت فقیه و کنفرانس وحدت اسلامی

 

ویژگی های غیرانسانی نظام ولایت فقیه بسیارند. سرکوب و قتل مخالفین، و صدور فتواهای خشن علیه آنها، دخالت در امور کشورهای مجاور، اقدامات تروریستی، تشویق و صدور تروریسم به خارج، تهمت زدن و دروغپراکنی علیه مخالفین و دولت های دیگر از جملهء این ویژگی ها هستند. ویژگی زشت دیگر این نظام، ادعاهایی هستند که خلاف آنها عمل می کند. یکی از این ادعاها، دعوت به وحدت اسلامی است.

ای کسانی که ایمان آورده اید چرا به آنچه که می گویید عمل نمی کنید؟ این کار شما نزد خدا، ناپسند است. "قرآن کریم"

این روزها همزمان با برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی، بلندگوهای تبلیغاتی نظام ولایت فقیه، مرتبآ از اتحاد مسلمانان و ضرورت همبستگی میان مذاهب مختلف اسلامی و تقویت صفوف آنان و مقابله مشترکشان با دشمنان اسلام دم می زنند. اما خود هیچگاه به این شعارها  عمل نکرده است و نمی کند، زیرا این رژیم در عمل و در ماهیت با وحدت مسلمانان تضاد دارد. آخوندهای حاکم بر ایران در حالی از وحدت اسلامی و اهمیت آن سخن می گویند که

کتابهای متعددی در توهین به صحابه، بخصوص کتاب "نفحات لاهوتی" را با مجوز وزارت ارشاد رژیم چاپ و منتشر می کنند، در سالگرد قتل خلیفه عمربن خطاب جشن می گیرند، به بزرگداشت قاتل او -ابولوءلوء- می پردازند و آرامگاه او را تزیین می کنند.

 ظلم و ستم و سرکوب اهل سنت و پایمال کردن حقوق و امنیت آنها نشان می دهد که رویکرد رژیم ولایت فقیه در بارهء اهل سنت یک رویکرد تخریبی است و شعار وحدت آن، یک دروغ فریبکارانه است. ستمگری های رژیم علیه اهل سنت ایران آنچنان شدید است که حتی رفسنجانی نیز اخیرا به این تبعیض ها و تفرقه افکنی های نظام ولایت فقیه اعتراف کرده است. پس چنین رژیمی هیچگاه نمی تواند ادعای وحدت اسلامی و مخالفت با داعش بکند.

 

رژیم ایران در تلاش است تا خود را بعنوان میانجی و پیشگام وحدت مسلمانان نشان دهد. اما وقتی به اوضاع سوریه و عراق نگاه می کنیم می بینیم که ریشهء اصلی بحرانهای این کشورها دخالت های ایران است. این رژیم در سوریه و عراق، گروههای تروریستی زیادی ساخته و در پادگان هایش آموزش می دهد. دخالت ایران در عراق، حتی جغرافیای بسیاری از مناطق سنی نشین را نیز تغییر داده است. تمام اینها نشانگر دروغ بودن شعار وحدت اسلامی نظام ولایت فقیه هستند.

 

نگاهی به اوضاع ایران بخصوص اوضاع منطقه سنی نشین سیستان و بلوچستان و سایر مناطقی که اقلیت های دینی حضور دارند نشان می دهد که سیاست اجرایی نظام ولایت فقیه مبتنی بر ایجاد تفرقه و تبعیض است. وقتی یک رژیم با مردم خود اینچنین ظالمانه رفتار می کند طبعآ نمی تواند خیرخواه مردم کشورهای دیگر باشد و آنها را به صلح و وحدت دعوت نماید.

بنابراین شعار وحدت اسلامی نظام ولایت فقیه یک شعار دروغین و توخالی است. هدف ولی فقیه از این شعار نه وحدت مسلمانان بلکه تقویت قدرت و گسترش حکومت خود از طریق ایجاد تفرقه میان مسلمانان است. رژیم ایران نه صلاحیت ایجاد وحدت را دارد و نه توانایی و برنامه های آن را.

بهتر است ولی فقیه به جای رسیدگی به مشکلات سایر مسلمانان و  متحد کردن آنها، از آزار مسلمانان ایران و سایر اقلیت های کشور خود دست بردارد، و نیرویش را صرف رسیدگی به مشکلات مردم ایران کند، بعد از اینها می تواند بعنوان قدم اول وحدت اسلامی، گروه های تروریستی وابسته به خود در عراق و بحرین و عربستان و سوریه و لبنان و یمن را منحل سازد. آیا نظام ولایت فقیه توان چنین کاری را دارد؟ مسلمآ خیر.

 

علامه سید محمد علی حسینی

دبیرکل شورای اسلامی عربی در لبنان

 




  • المصدر : http://www.arabicmajlis.com/subject.php?id=1227
  • تاريخ إضافة الموضوع : 2015 / 01 / 11
  • تاريخ الطباعة : 2024 / 03 / 28